مي‏خواهيد رهبران بشريت را بشناسيد؟
يک دسته، شاعران هستند. آنها هستند که گاه بال بسوي بالا مي‏گشايند و گاه فرود مي‏آيند. آنها هستند که هميشه کلامي آسماني بر دهانشان جاي دارد. روحشان اسير طوفانهاي سرنوشت و وجودشان خانه خداوند است. آنها که نور از ديدگانش به درون مي‏تابد و از پيشانيهايشان بر مي‏آيد. آنها که زندگاني پنهان سنگ‏ها را به چشم دل احساس مي‏کنند و در برابر ابرهاي خاموش که بادهاي نغمه سرا با هزاران حسرت از ميان آنها گذر مي‏کنند در انديشه فرو مي‏روند.
دسته ديگر، هنرمندانند؛ آنها هستند که هر صبح رو بسوي سپيده بامدادي مي‏برند تا خود را با جمال عالم آفرينش در آميزند.
 آن ديگران دانشمندانند؛ مخترعين و کاشفين و جويندگان اسرار پنهان جهان دانشند که در دل تاريکي‏ها به سراغ ارقام، سراغ قوانين رياضي، سراغ جبر و هندسه مي‏روند. سراغ اعدادي مي‏روند که همه چيز در وجود آنها مستتر است. سراغ شک و ترديدي که همه حسابهاي ما را غلط از آب در مي‏آورد. سراغ همه آن ذرات تاريکي مي‏روند که از آستانه دنيا مجهولات فرو مي‏ريزد.
آن دسته ديگر صاحبان انديشه‏هاي نو هستند که اقيانوس متلاطم افکار تازه، قدم به قدم بسوي آنها موج مي‏زند. مردمان، اين مد درياي ابديت را نمي‏بينند، اما خداوند آنرا می بیند و دنبال مي‏کند، زيرا اين دريائي است که دل انسان را از فروغي آسماني فروزان مي‏سازد. موج تلخ و کف آلوده را به صخره آلودگي‏ها مي‏زند و پاهاي برهنه همه را با آب ابديت مي‏شويد.
اي رهبران بشر، اي نوابغ، برويد و در سمفوني پرشکوه آسمانهاي پر ستاره، نت بشريت را بجوئيد.
 
برگرفته از کتاب تاملات ویکتور هوگو



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نوشته شده در چهار شنبه 20 دی 1391برچسب:,ساعت 20:36 توسط امین حیدری| |

کپی برداری بدون ذکر منبع غیر مجاز می باشد
www.sharghi.net & www.kafkon.com & www.naztarin.com